Få mer Trumf-bonus med Trumf Visa kredittkort

Hjelp og kontakt

Illustrasjon av dame som sitter på PC

Har du spørsmål om Trumf Visa?

Her kan du se våre ofte stilte spørsmål og svar om Trumf Visa kredittkort. Finner du ikke svar på det du lurer på kan du se kontaktinformasjon til Trumf Visa kundeservice nederst på siden.

Spørsmål og svar om gamle Trumf Visa fra DNB

Har du spørsmål om ditt gamle Trumf Visa-kort fra DNB? Les mer

Har du et Trumf Visa kredittkort levert av DNB fra før, sluttet dette å virke 10.10.2020. Har du spørsmål knyttet til gamle Trumf Visa fra DNB, vennligst kontakt DNB kundeservice.

Spørsmål og svar om søknad

Jeg ønsker å søke om Trumf Visa, hvor finner jeg søknadsskjema? Les mer

Du søker elektronisk om Trumf Visa kredittkort her. Husk at du må være innlogget Trumf-medlem for å søke.

Hvor lang er behandlingstiden fra søknad til mottatt kort? Les mer

Vi behandler din søknad innen 2-3 virkedager, og du kan forvente å motta kortet ca. en uke etter at kundeforholdet er innvilget. I oppstartsfasen høsten 2020 kan behandlingstiden være opp til 2 uker. Dette grunnet stor pågang.

Vi jobber kontinuerlig med mange tiltak for å få bedre kapasitet på Trumf Visa-kundeservice som igjen skal gi raskere behandlingstid.

Jeg har fått avslag på min søknad, hvorfor? Les mer

Det er strenge myndighetskrav for å gi kreditt. NorgesGruppen Finans er lovpålagt å gjøre en ny og selvstendig vurdering av alle søknader. Dette gjelder også for tidligere Trumf Visa-kredittkortkunder utstedt fra DNB.

 

Vi har gjort en vurdering av din nåværende økonomiske situasjon. Dersom du har lagt inn feil i søknaden eller mener at søknaden har blitt behandlet feil, kan du sende en e-post til kundeservice@trumfvisa.no.
Dersom din økonomiske situasjon endrer seg er du velkommen til å søke igjen.

Jeg har ikke BankID, hvordan får jeg søkt om Trumf Visa kredittkort? Les mer

Vi har foreløpig bare mulighet til å ta imot søknader fra Trumf-medlemmer som har BankID eller BankID på mobil.

Jeg har søkt om Trumf Visa, men har ikke fått noen tilbakemelding? Les mer

Du skal få svar på din søknad innen 2-3 virkedager. Dersom du ikke har mottatt noen tilbakemelding, vennligst sjekk spam-filter i din mailinnboks eller send oss en henvendelse til kundeservice@trumfvisa.no. I oppstartsfasen høsten 2020 kan behandlingstiden være opp til 2 uker. Dette grunnet stor pågang.

Vi jobber kontinuerlig med mange tiltak for å få bedre kapasitet på Trumf Visa-kundeservice som igjen skal gi raskere behandlingstid.

Spørsmål og svar om kreditt

Hva er min kredittgrense og hvor mye disponibel kreditt har jeg? Les mer

Informasjon om kredittgrense samt tilgjengelig kreditt kan sees i Trumf Visa-appen, eller du kan få det oppgitt ved å kontakte kundeservice.

Hvilke kredittgrenser kan jeg få med Trumf Visa? Les mer

Du kan få kredittgrense fra 5000 opp til 100 000 kroner, med intervaller på 5 000 kroner. Når du søker, vil du få opp den grensen vi maksimalt kan tilby deg etter kreditt- og likviditetsberegninger. Du kan selv velge et eventuelt lavere beløp om ønskelig.

Kan jeg få høyere kredittgrense enn 100 000? Les mer

Nei, maksimal innvilget kredittgrense er kroner 100 000 kroner.

Kan jeg øke eller redusere min kredittgrense? Les mer

For endring i din kredittgrense, vennligst send en e-post til Trumf Visa kundeservice på kundeservice@trumfvisa.no. 

Spørsmål og svar om faktura, reklamasjon og kort

Jeg har ikke mottatt kort i posten? Les mer

Du kan forvente å motta kortet ca. en uke etter at kundeforholdet er innvilget. Dersom kortet lar vente på seg, vennligst kontakt Trumf Visa kundeservice.

Hvordan aktiverer jeg mitt Trumf Visa kort første gang? Les mer

Når du mottar ditt Trumf Visa kredittkort må dette aktiveres første gang du bruker det. Aktivering gjøres ved å fysisk sette kortet med chip i en terminal og taste PIN kode. Du kan også ta i bruk det digitale kortet med en gang du har blitt kunde ved å gå inn i Trumf Visa-appen. Gå inn på Kortdetaljer, der finner du kortnummer og sikkerhetskode.

Du kan også aktivere kortet ved å vise PIN-kode i Trumf Visa-appen. For å vise PIN-kode i appen trenger du sikkerhetskoden/security code som står på baksiden av det fysiske kortet.

Jeg har mistet kortet mitt, hvordan får jeg sperret det? Les mer

Kortet kan du selv sperre i Trumf Visa-appen. Kundeservice hjelper også til med sperring av kort, og utenom våre åpningstider blir du automatisk viderekoblet til vår sperretjeneste via telefon. Dersom du ønsker å få tilsendt et nytt kort må kundeservice kontaktes i åpningstiden; hverdager mellom kl 08:00 og 18:00.

Er det mulig å få familiekort? Les mer

Ja, det er mulig for Trumf Via-kunder å få familiekort. Les mer og søk om familiekort her

Kortet mitt har blitt sperret fordi jeg har tastet feil PIN, hva gjør jeg? Les mer

Dersom du taster feil PIN-kode 3 ganger blir kortet automatisk sperret i 24 timer før det åpnes igjen med samme kode. Du kan se din PIN-kode i Trumf Visa-appen. Dersom du trenger ny PIN-kode, vennligst kontakt Trumf Visa kundeservice. 
Er kortet sperret grunnet feil PIN kan dette dessverre ikke gjenåpnes før det har gått 24 timer, selv ikke av kundeservice.
Dersom kortet blir avvist grunnet ingen flere PIN forsøk i en offline terminal, må kortet aktiveres i en online terminal. Vi anbefaler at dette gjøres i en minibank, da disse alltid er online.

Kortet mitt blir avvist i butikk/ved forsøkt transaksjon, hvorfor det? Les mer

det kan være flere grunner til at kortet blir avvist. Kortet kan bli avvist ved bruk dersom du har nådd din kredittgrense. Disponibel kreditt kan sees i Trumf Visa-appen. Kortet kan også bli avvist ved terminalfeil eller lignende. Dersom kortet blir avvist grunnet ingen flere PIN forsøk i en offline terminal, må kortet aktiveres i en online terminal. Vi anbefaler at dette gjøres i en minibank, da disse alltid er online.

Jeg har ikke mottatt faktura Les mer

Det tar ca en uke fra fakturadatoen til du har papirfaktura i posten.
Har du inngått e-fakturaavtale i nettbanken din får du e-fakturaen på fakturadatoen.
Du kan alltid finne fakturaene dine i Trumf Visa-appen. Logg deg inn i appen, klikk på Trumf Visa-kortet og velg Fakturavisning.
Har du ikke lastet ned appen enda kan du lese mer og laste ned her.

Jeg har fått en purring, men har ikke mottatt faktura Les mer

Informasjon om faktura finner du i Trumf Visa-appen. Du kan også få tilsendt en fakturakopi ved å henvende deg til kundeservice på e-post kundeservice@trumfvisa.no.

Jeg har glemt min PIN-kode, hvordan kan jeg få oppgitt denne? Les mer

Dersom du har lastet ned Trumf Visa-appen kan du se din PIN-kode der. Hvis du ikke har appen, vennligst kontakt Trumf Visa kundeservice for å få tilsendt ny PIN-kode per post.

Jeg mistenker at jeg har blitt utsatt for svindel med mitt Trumf Visa kredittkort, hva gjør jeg? Les mer

Dersom du vet eller mistenker at du har blitt utsatt for svindel/misbruk av ditt Trumf Visa kredittkort, bør du så snart som mulig sperre kortet ditt via Trumf Visa-appen eller ved å kontakte kundeservice.

Jeg ønsker å reklamere på et kjøp gjort med Trumf Visa kredittkort, hvordan går jeg frem? Les mer

Dersom du har en reklamasjonssak ber vi om at du vennligst sender en e-post til trumfvisa.reklamasjon@tietoevry.com.

Kan faktura sendes til en annen adresse enn min folkeregistrerte? Les mer

Du kan motta faktura per e-post til adressen som er registrert på kundeforholdet, eller til din folkeregistrerte postadresse. Fakturaen kan også sees i Trumf Visa-appen.

Kan jeg endre forfallsdato? Les mer

Forfallsdato kan settes til den 15. eller 31. i måneden. Dersom du ønsker å endre forfallsdato, vennligst kontakt kundeservice på kundeservice@trumfvisa.no.

Kan jeg få eFaktura? Les mer

Den aller første fakturaen sendes per post, ved betaling av denne kan du velge eFaktura i din nettbank. Første faktura vi sender har ingen fakturagebyr. 

Kan jeg få AvtaleGiro? Les mer

Vi ønsker at kunden skal gå inn i nettbanken sin for å godkjenne fakturaen fra NG Finans via eFaktura. Ved at kunden aktivt må godkjenne eFakturaen, har de mulighet se over fakturaen før den betales. Vi tilbyr derfor ikke autogiro fra Trumf Visa kredittkort.

Jeg får ikke etablert eFaktura Les mer

Bankene har forskjellige løsninger for etablering eFaktura.

I noen banker vil det komme forslag om etablering av eFaktura automatisk, og hos andre banker må du søke opp på navn eller kontonummer. Kontonummeret for alle Trumf Visa-kunder er 1506.31.65058. Søk på navn kan f.eks være NorgesGruppen Finans AS eller Trumf Visa.

Din eFaktura-referanse er ditt KID-nummer.

Dersom du ikke får til å etablere eFakturaavtalen for Trumf Visa anbefaler vi at du tar kontakt med banken din.

Jeg finner ikke min eFaktura-referanse Les mer

Ditt KID-nummer er din eFaktura-referanse. KID-nummeret finner du på fakturaen, og fakturaene dine kan du alltid finne i Trumf Visa-appen.

Spørsmål og svar om kundeforhold og fordeler

Hvor finner jeg min signerte kundeavtale for Trumf Visa? Les mer

Din signerte kundeavtale finner du under «Innstillinger» i Trumf Visa-appen.

Jeg har spørsmål om forsikringen knyttet til mitt Trumf Visa kredittkort? Les mer

Forsikringene i kortet er levert av Frende Forsikring. Du kan få informasjon om forsikringsavtalen i Trumf Visa-appen, eller på siden Forsikringer i kortet.
Har du spørsmål eller vil melde skade kan du gjøre du det på telefon 22 30 36 36 eller sende en e-post  til kundeservice@trumfforsikring.com.

Jeg ønsker å avslutte min Trumf Visa kredittkortavtale, hvordan går jeg frem? Les mer

For oppsigelse av din avtale, vennligst send en skriftlig henvendelse til kundeservice, gjerne  e-post til kundeservice@trumfvisa.no. 

Hvor kan Trumf Visa kredittkort benyttes? Les mer

Kortet kan benyttes alle steder i verden som støtter VISA. Det er mulig å sette regionsperre i Trumf Visa-appen om ønskelig.

Hvordan fungerer Trumf Visa-appen? Les mer

Appen kan lastes ned både for iPhone og Android via Appstore eller Google Play.
Etter nedlastning blir du bedt om å identifisere deg med fødselsnummer og telefonnummer. Du skal videre motta en aktiveringskode per sms. Dersom du ikke mottar aktiveringskode per sms, vennligst prøv igjen og dobbeltsjekk at du har skrevet inn riktig telefonnummer.
Om koden allikevel ikke mottas, vennligst kontakt Trumf Visa kundeservice på e-post kundeservice@trumfvisa.no og oppgi ditt navn, telefonnummer og type telefon/modell.
I appen kan du:

  • Se kredittgrense
  • Få full oversikt over disponibel kreditt og alle transaksjoner
  • Se disponibelt beløp og brukt beløp
  • Se PIN kode
  • Se din faktura
  • Se digitalt kort med kortnummer og sikkerhetskode (fornyes hvert 5 minutt)
  • Sperre ditt kort
  • Se kundeavtalen
  • Se dine forsikringsbevis og vilkår
  • Sette regionsperre

Kan jeg legge til Trumf Visa kredittkort i Google Pay eller Apple Pay? Les mer

Nei, det er foreløpig ikke mulig å legge til Trumf Visa levert av NG Finans i Google Pay eller Apple Pay.

Trumf Visa kundeservice
Ved spørsmål om Trumf Visa kredittkort, kan vi kontaktes på:
Tlf: 22 56 33 00 Epost: kundeservice@trumfvisa.no

Åpningstider Trumf Visa kundeservice
Mandag-fredag: 8.00-18.00
Tjenesten for sperring av kort er alltid åpen.

Reklamasjon
Har du reklamasjon tilknyttet ditt Trumf Visa kredittkort, vennligst send en e-post til trumfvisa.reklamasjon@tietoevry.com. 

Klage
Ønsker du å rette en formell klage til NorgesGruppen Finans AS kan du gjøre det via klageskjema.

Forsikring

Melding av skade gjøres gjennom Trumf Forsikring levert av Frende på telefon +47 22 30 36 36, eller via webskjema.

 

Effektiv rente 27,19 %, 15 000 kr o/12 mnd. Kostnad 2 047 kr. Totalt 17 047 kr. Du får mest ut av fordelene ved å betale hele fakturaen ved forfall. Trumf Visa leveres av NorgesGruppen Finans AS.

Trumf Visa har integrert Reiseforsikring og Hjelp ved ID-tyveri fra Trumf Forsikring levert av Frende. Forsikringsbevis og vilkår finner du her.

Personvernerklæringen til Trumf Visa kredittkort finner du her.