Spørsmål og svar
Har du spørsmål om Trumf? Her har vi samlet spørsmål og svar mange av kundene våre har om medlemskap, bruk og opptjening av Trumf-bonus.

Passord og innmelding

Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg? Les mer

Dersom du har glemt passordet ditt kan du få tilsendt nytt passord her ved å taste inn e-postadresse, kundenummer eller mobiltelefonnummer. Du vil da få en link på SMS eller e-post der du kan velge deg et nytt passord. Bruker du kundenummer for å lage nytt passord forutsetter dette at du har e-post eller mobilnummer registrert.

Hvordan bytter man passord? Les mer

For å bytte passord, må du logge inn på profilsiden din og velge bytt passord. Her kan du velge deg et nytt passord.

Jeg har registrert feil e-postadresse eller mobilnummer, og får ikke logget inn. Hva gjør jeg? Les mer

Hvis du har registrert feil e-postadresse eller mobilnummer, kan du kontakte kundeservice, så hjelper vi deg med å legge inn rett informasjon. Dersom du får logget inn selv, er det bare å endre informasjonen under medlemsinformasjon på profilsiden din.

Jeg har ikke smarttelefon. Hvordan kan jeg få hjelp med glemt passord da? Les mer

Hvis du har e-postadressen din registrert hos oss, kan du få tilsendt link for å opprette nytt passord på e-post. Start med å legge inn e-postadressen din her, så vil du få en mail med instruksjoner om hvordan du lager deg et nytt passord.

Har du ikke registrert e-post hos oss, kan du ta kontakt med Trumf kundeservice for å få hjelp med nytt passord.

Jeg har ikke e-postadresse. Kan jeg bli Trumf-medlem likevel? Les mer

Vi anbefaler å registrere e-postadresse i Trumf, da får du løpende informasjon om din Trumf-saldo og hvordan du kan spare mest mulig Trumf-bonus. Det er enkelt å opprette din egen e-postadresse på internett. Det er allikevel mulig å bli medlem uten e-postadresse. Ta da kontakt med kundeservice, så sender vi deg et innmeldingsskjema i posten som du kan fylle ut og returnere til oss.  

Hvordan blir jeg medlem? Les mer

Det er lett å bli medlem i Trumf. Bare fyll inn e-postadressen og mobilnummeret ditt her, så sender vi deg en verifiseringskode på SMS. Når du har lagt inn denne, vil du bli ledet videre gjennom prosessen.

Trumf-saldo

Hvordan sjekker jeg Trumf-saldoen min? Les mer

Det er flere måter du kan sjekke Trumf-saldoen din på:

 

– Når du logger inn på trumf.no, vil Trumf-saldoen din være synlig øverst i høyre hjørne. Hvis du har problemer med å logge inn, kan du få hjelp her.

 

– Når du handler hos MENY, Jacobs, SPAR, Joker og KIWI, vil Trumf-saldoen stå på kvitteringen.

 

– Hvis du har registrert mobilnummeret ditt på profilen din, kan du sende ordet "saldo" på SMS til 2155. Vi vil da svare deg med en SMS med saldo-beløpet ditt.

 

– Hvis du har meldt deg på nyhetsbrev fra oss eller en av våre samarbeidspartnere, vil Trumf-saldoen din alltid stå i nyhetsbrevet.

Er Trumf-bonus skattepliktig? Les mer

Trumf-bonus er ikke skattepliktig inntekt, men Trumf-saldoen er skattepliktig formue på lik linje med kontanter.

Felles medlemskap

Kan jeg spare sammen med et annet Trumf-medlem? Les mer

Ja, du kan slå sammen medlemskapet ditt med et annet medlem, slik at dere kan spare sammen. Det gjør du ved å logge inn, og velge «Legg til medlem». Den du legger til vil få en invitasjon som må godkjennes før dere kan spare sammen.

 

Når du legger til et nytt medlem til medlemskapet ditt, vil kun kjøpshistorikken til den av dere som har spart mest være tilgjengelig. Bonusen som er spart på det andre medlemskapet vil naturligvis flyttes over, men dere vil ikke kunne se kjøpshistorikken som er knyttet til.

 

Medlemmene du legger til kan også registrere sine bankkontonummer, slik at de sparer Trumf-bonus automatisk med sine bankkort til deres felles konto. Tilknyttede medlemmer må selv logge inn på sin profil for å legge til bankkontonummer.

Må man bo sammen med personen man sparer sammen med? Les mer

Ja, for å spare Trumf sammen må dere bo sammen og ha felles adresse.

Hvordan fjerner jeg et tilleggs-medlem fra medlemskapet mitt? Les mer

For å fjerne et medlem fra medlemskapet ditt, må du kontakte vår kundeservice.

Personvern

Hvordan blir personopplysningene mine behandlet av Trumf? Les mer

Trumf tar personvern på alvor og følger den nye personvernloven GDPR, som samler inn, bruker og lagrer data på en måte som beskytter brukeren i større grad enn tidligere. Her kan du lese mer om hvordan vi behandler personopplysningene dine.

Inaktive medlemskap

Hvorfor har jeg fått beskjed fra Trumf om at jeg må bekrefte mine kundeopplysninger? Les mer

Personvernopplysningsloven §28 viser til at bedrifter ikke skal beholde personopplysninger om kunder lenger enn det som anses som nødvendig. Dersom du har mottatt en e-post, SMS eller et brev fra oss er det fordi du ikke har spart Trumf-bonus på over 3 år. Ønsker du å fortsette å være medlem er det derfor viktig at du bekrefter dine kundeopplysninger.

Hvordan bekrefter jeg mine kundeopplysninger? Les mer

Når du logger inn på trumf.no vil du få opp et skjema over personopplysninger vi har registret på deg. Ved å bekrefte at opplysningene stemmer vil vi registrere at du ønsker å fortsette å være Trumf-medlem og du vil ikke bli slettet. Du kan også endre opplysningene dine i det samme skjemaet dersom noe ikke lenger stemmer.

Det stemmer ikke at jeg ikke har spart Trumf-bonus på over 3 år, hvorfor har jeg da fått beskjed om dette? Les mer

Har du flere Trumf-medlemskap med for eksempel to ulike mobilnummer registrert? Det er kun Trumf-profilen tilknyttet mobilnummeret/e-posten du mottok SMS/e-post på som vil bli slettet. 

Jeg ønsker ikke å fortsette å være Trumf-medlem, hvor lang tid tar det før jeg blir slettet i Trumf? Les mer

1) Har du vært inaktiv i mer enn 3 år vil vi først slette eventuelle bankkontonummer, e-post og mobilnummer registrert på deg dersom du ikke bekrefter dine kundeopplysninger. Grunnet regnskapsloven sine regler så vil hele medlemskapet slettes fullstendig først 5 år etter siste transaksjon.

2) Har du vært inaktiv i mer enn 5 år og ikke bekrefter dine kundeopplysninger vil vi slette hele ditt medlemskap. Dette innebærer også eventuell Trumf-saldo du har stående på ditt medlemskap. 

Kan jeg ta ut bonusen jeg har stående hos Trumf uten å fortsette som medlem? Les mer

Ja, det kan du. Da må du først bekrefte dine kundeopplysninger på trumf. Deretter kan du bruke bonusen din under menyvalget "bruk bonus" på trumf.no. Etter bonusen er brukt i butikk, overført til SAS EuroBonus, Nordic Choice Hotels eller til bankkonto kan du ta kontakt med Trumf Kundeservice for å bli utmeldt av Trumf. NB! Det er viktig at du ser at din bonus er brukt/overført før du ber om å bli slettet. 

Både jeg og noen jeg deler medlemskap har fått beskjed om at vi må bekrefte våre kundeopplysninger, trenger begge to å gjøre dette? Les mer

Nei, for at vi skal beholde ditt medlemskap holder det at du eller noen i din husstand bekrefter sine kundeopplysninger. Da vil ingen medlemmer i denne husstanden bli slettet.