Illustrasjon av gutt som klør seg i hodet med bobler av spørsmålstegn rundt seg

Spørsmål og svar

Har du spørsmål om Trumf? Her har vi samlet spørsmål og svar mange av kundene våre har om medlemskap, bruk og opptjening av Trumf-bonus.

Passord, innlogging og innmelding

Hvordan sikrer jeg at min Trumf-konto er trygg? Les mer

Det er flere tiltak du kan gjennomføre for å øke sikkerheten på din Trumf-konto:

1) Unngå å bruke samme passord flere steder, og lag deg et unikt passord for Trumf.

2) Del ikke ditt passord eller innloggingsdetaljer med andre, dette er personlig.

3) Det finnes flere nettsider hvor du kan sjekke om noen av dine personopplysninger har blitt stjålet, for eksempel her. Dersom du har blitt hacket anbefaler vi deg å bytte passord for alle kontoer som er berørt.

Jeg har glemt mitt passord, hva gjør jeg? Les mer

Har du glemt passordet ditt, kan du få tilsendt nytt her. Du vil få da få tilsendt en e-post eller SMS med instruksjoner for hvordan du lager nytt passord.

Kan jeg selv bestemme mitt passord? Les mer

Ved innmelding, glemt passord eller passordbytte kan du selv velge ønsket passord. Passordet må være personlig og bestå av minumum seks tegn, hvorav minst ett tegn er et tall.

Hvordan bytter man passord? Les mer

For å bytte passord, må du logge inn på profilsiden din og velge bytt Trumf-passord. Her kan du velge deg et nytt passord.

Jeg har registrert feil mobilnummer, og får ikke logget inn. Hva gjør jeg? Les mer

Hvis du har registrert feil mobilnummer, kan du kontakte kundeservice, som vil hjelpe deg med å legge inn rett informasjon. 

Jeg har ikke smarttelefon. Hvordan kan jeg få hjelp med glemt passord da? Les mer

Har du glemt passordet ditt, kan du få tilsendt nytt her. Du vil få da få tilsendt en e-post med instruksjoner for hvordan du lager nytt passord gitt at du har registrert din e-postadresse i Trumf. Har du ikke registrert e-postadresse hos oss, ta kontakt med Trumf kundeservice for å få hjelp til å sette nytt passord.

Jeg har ikke e-postadresse. Kan jeg bli Trumf-medlem likevel? Les mer

Vi anbefaler å registrere e-postadresse i Trumf, da du får løpende informasjon om din Trumf-saldo og hvordan du kan spare mest mulig Trumf-bonus. Det er likevel mulig å bli Trumf-medlem uten e-postadresse. Ta kontakt med kundeservice, som vil sende deg et innmeldingsskjema i posten som du kan fylle ut og returnere til oss.  

Hvordan blir jeg medlem? Les mer

Det er gratis og enkelt å bli Trumf-medlem. Du trenger bare å gå til denne siden og følge instruksjonene som blir gitt.

Jeg har ikke registrert mobilnummer i Trumf, hvordan logger jeg inn? Les mer

Av sikkerhetsmessige årsaker sender vi deg en kode på SMS ved innlogging. Har du ikke mobilnummer registrert i Trumf må du derfor ta kontakt med Trumf kundeservice på tlf: 22 56 33 00 for å legge til dette.

Trumf-saldo

Hvordan sjekker jeg Trumf-saldoen min? Les mer

Du kan sjekke Trumf-saldoen din på flere måter:

  • Som innlogget på trumf.no, vil du se Trumf-saldoen din øverst i høyre hjørne. Har du problemer med å logge inn, se ofte stilte spørsmål om passord, innlogging og innmelding her.
  • Når du handler hos MENY, Jacobs, SPAR, Joker og KIWI, vil Trumf-saldoen stå på kvitteringen.
  • Har du registrert mobilnummer på profilen din, kan du sende SMS med "saldo" til 2155 og motta din Trumf-saldo i svar.
  • Har du meldt deg på nyhetsbrev fra oss eller en av våre partnere, vil Trumf-saldoen alltid stå i nyhetsbrevet.

Er Trumf-bonus skattepliktig? Les mer

Trumf-bonus er ikke skattepliktig inntekt, men skattepliktig formue på lik linje med kontanter. Den skal derfor føres opp under «formue» i selvangivelsen.

Felles medlemskap

Kan jeg spare sammen med et annet Trumf-medlem? Les mer

Ja, du kan invitere personer i din husstand til et felles medlemskap, uavhengig av om de er Trumf-medlem fra før av eller ikke. Dette gjør du under felles medlemskap på din profil. Den du legger til vil få en invitasjon som må godkjennes før dere kan spare sammen.

Når dere inngår et felles medlemskap, vil kun kjøpshistorikken til den som inviterer til felles medlemskap være tilgjengelig. Bonusen som eventuelt er spart på det andre medlemskapet flyttes over, men ikke tilhørende kjøpshistorikk.

Må man bo sammen med personen man sparer sammen med? Les mer

Ja, for å inngå felles Trumf-medlemskap må personene du inviterer bo på samme adresse som deg.

Hvordan fjerner jeg et medlem fra et felles medlemskap? Les mer

For å fjerne et medlem fra et felles medlemskap, må du kontakte kundeservice. Begge medlemmer vil beholde sitt eget medlemskap, og oppspart Trumf-bonus kan føres til medlemmet som har gjennomført transaksjonen. 

Personvern

Hvordan blir personopplysningene mine behandlet av Trumf? Les mer

Trumf tar personvern på alvor og følger personvernloven GDPR, ved å samle inn, bruke og lagre data på en måte som beskytter brukeren. I personvernerklæringen kan du lese mer om hvordan vi behandler personopplysningene dine.

Inaktive medlemskap

Hvorfor har jeg fått beskjed fra Trumf om at jeg må bekrefte mine kundeopplysninger? Les mer

Personvernopplysningsloven §28 viser til at bedrifter ikke skal beholde personopplysninger om kunder lenger enn det som anses som nødvendig. Dersom du har mottatt en e-post, SMS eller et brev fra oss er det fordi du ikke har spart Trumf-bonus på over 3 år. Ønsker du å fortsatt være Trumf-medlem er det derfor viktig at du bekrefter dine kundeopplysninger.

Hvordan bekrefter jeg mine kundeopplysninger? Les mer

Når du logger inn på trumf.no vil du få opp et skjema med personopplysninger vi har registrert på deg. Ved å bekrefte at opplysningene stemmer vil vi registrere at du ønsker å fortsatt være Trumf-medlem. Du kan endre opplysningene dersom noe ikke stemmer. Har du ikke registrert mobilnummer hos Trumf, ta kontakt med kundeservice for å bekrefte opplysningene dine.

Det stemmer ikke at jeg ikke har spart Trumf-bonus på over 3 år, hvorfor har jeg da fått beskjed om dette? Les mer

Har du flere Trumf-medlemskap med for eksempel to ulike mobilnummer registrert? Det er kun Trumf-profilen tilknyttet mobilnummeret/e-posten du mottok SMS/e-post på som vil bli slettet. Dersom du mistenker at du har flere Trumf-medlemskap kan du ta kontakt med Trumf kundeservice som hjelper deg å flytte over eventuell bonus du har stående på ditt inaktive medlemskap til det du aktivt bruker.

Jeg ønsker ikke å fortsette å være Trumf-medlem, hvor lang tid tar det før jeg blir slettet i Trumf? Les mer

1) Har du vært inaktiv i mer enn 3 år vil vi først slette bankkontonummer, e-post og mobilnummer registrert på deg dersom du ikke bekrefter dine kundeopplysninger. Grunnet regnskapsloven sine regler så vil hele medlemskapet slettes fullstendig først 5 år etter siste transaksjon.

2) Har du vært inaktiv i mer enn 5 år og ikke bekrefter dine kundeopplysninger vil vi slette hele ditt medlemskap. Dette innebærer også eventuell Trumf-saldo du har stående på ditt medlemskap. 

Kan jeg ta ut bonusen jeg har stående hos Trumf uten å fortsette som medlem? Les mer

Ja, det kan du. Du kan bruke bonusen din under menyvalget bruk bonus. Etter bonusen er brukt i butikk, overført til SAS EuroBonus, Nordic Choice Hotels eller til bankkonto kan du ta kontakt med Trumf kundeservice for å bli utmeldt av Trumf. NB! Det er viktig at du ser at din bonus er brukt/overført før du ber om å bli slettet. 

Både jeg og noen jeg deler medlemskap har fått beskjed om at vi må bekrefte våre kundeopplysninger, trenger begge to å gjøre dette? Les mer

Nei, for at vi skal beholde ditt medlemskap holder det at du eller noen du deler Trumf-medlemskap med, bekrefter sine kundeopplysninger. Da vil ingen medlemmer i dette medlemskapet bli slettet.

Kjøpshistorikk

Kan jeg se kvitteringer for mine kjøp på nettsiden? Les mer

I historikken på Trumf.no kan du se produktdetaljer på handler gjort i våre dagligvarekjeder (KIWI, MENY, SPAR, Joker, Jacob’s, CC Mat og Nærbutikken), samt hos Mester Grønn, Shell, Esso, Gudbrandsdal Energi og Eidsiva Energi. Dette ser du enkelt på siden for historikk ved å trykke på kvitteringsikonet. Du må være innlogget, og du kan kun se detaljer på kjøp du selv har gjort.

Kan jeg laste ned mine kjøpsdetaljer? Les mer

Per i dag kan du ikke laste ned dine kjøpsdetaljer direkte fra siden for kjøpshistrorikk. Du kan imidlertid bestille utlevering, da får du dine kjøpsdetaljer i et maskinlesbart format (JSON).